پباده سازی وبسایت مبنی بر احساسات چیست؟
آیا تا به درحال حاضر واژه و کلمه پباده سازی وبسایت بر اساس احساسات را شنیده اید و یا این که ایده داشتن سایتی بر طبق احساسات و علایق مخاطبان خویش را داشته اید؟

یکی شغل های مشقت بار در پباده سازی وب سایت , دقت به زیبایی بصری وب سایت با دقت به مدل مخاطبان است . گهگاه طراحان ناچار می‌باشند از ایده‌ ها و رنگ‌ هایی که تفکر می‌کردند برای پباده سازی وب سایت مورد نظرشان عالی است دیده پوشی نمایند , تا پباده سازی وبسایت <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>
مطلوب جذب مخاطبان انگیزه و مشتریان کمپانی سفارش‌دهنده باشد .

با تغییراتی که در تعدادی سال اخیر در دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ بوجود آمده است , جلب اعتنا یوزرها طاقت فرسا شده و نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتری در پباده سازی وب سایت می‌ باشد . یک کدام از راهکارهای دلخواه برای این خواسته , استفاده از رویکردی روانشناسی در پباده سازی تارنما به اسم “ پباده سازی وبسایت بر طبق احساسات ” است که عملکرد داراست احساسات یوزرها را بر انگیزد و آن را همسو با هدف ها وب سایت گرداند . امروزه جذب یوزرها و ارتقا برهه زمانی زمان حضور آن‌ ها در تارنما هم به فاکتور مهمی در سئو تبدیل شده‌است . به گونه ای که هرچه به جلو پیش میرویم اهمیت بهبود تجربه کاربری ( UX ) وبسایت و اعتنا به فاکتورهای کیفی نسبت به فاکتورهای مقداری , ارتقاء پیدا می نماید .

مثلا در حالتی‌که بخواهیم برای یک مارک نوشابه سایتی جهت معرفی و تبلیغ پباده سازی کنیم دو منش پیش رو داریم :

محصول و مارک را به صورت بی واسطه در معرض نمایش بگذاریم .
محصول و مارک را در بستر احساساتی متناسب با آن نمایش دهیم .

مثلا فرض نمائید از سایتی بازدید می کنید و چهره یی ( یا این که ویدئو ویدیو ) را مشاهده می‌ فرمایید که در آن اشخاص در حالا بازی والیبال در پارکی می باشند . چه بسا در‌حالتی که طرفدار این ورزش نیز نباشید گشوده زیر تأثیر هیجان و شعف بازیکنان این عکس قرار خواهید گرفت . بعد از آن هنگامی که یک کدام از بازیکنان برای رفع خستگی نوشابه خنکی می‌ نوشد , شما نیز در خویش شم تشنگی می‌ فرمایید و دوست دارید یک نوشابه خنک بنوشید .

انگیزه عکس ( یا این که ویدئو ویدئو ) تبلیغ برای بازی والیبال نیست , بلکه فروش محصول ها نوشابه مارک است . در بنا شده در درین روش انگیزه معرفی محصول به صورت ضمنی به یوزرها وبسایت و مشغول کردن احساسات آن‌ ها با شور و هیجان ورزش والیبال , و همینطور دارای ارتباط کردنش به صورت ناخودآگاه با نوشابه آن مارک است .
دقت به سطح ها فهم و شعور استفاده کننده در پباده سازی وبسایت بر طبق احساسات

طراحان از به عبارتی روزهای ابتدایی Web 2 . 0 به‌دنبال بررسی تأثیرات رمانتیک پباده سازی تارنما خویش بر روی یوزرها بودند . آرون والتر در سال ۲۰۰۵ کتابی را در این راه و با تیتر “ پباده سازی برای شم ” منتشر نمود که فروش خیر و خوبی هم کرد و تبدیل به منبعی موثر برای طراحان وبسایت شد . والتر در کتابش سه سطح تضارب رمانتیک را برای یک بازدیدکننده معمولی وب سایت در حیث میگیرد که عبارت‌اند از :

زیر تأثیر قرار دریافت کردن استفاده کننده
کنجکاو شدن استفاده کننده
سرگرم شدن استفاده کننده

پباده سازی وبسایت مبنی بر احساسات و پباده سازی تارنما خلاقانه
۱ . زیر تأثیر قرار به دست آوردن استفاده کننده ( مرحله درونی )

تأثیر نخستین مدام به صورت ناخودآگاه منتقل میگردد و فارغ از آن‌که بر شالوده قضاوت منطقی باشد , به صورت خودکار به وسیله ذهن ما تعبیر میشود . زمانی ما یک وب سایت را میبینیم سریعاً یا این که نظرمان را جلب می‌نماید و یا این که شم مثبتی را در ما تولید نمیکند . بعد بر پایه ی به عبارتی احساس و پیش‌بینی نخستین , آغاز به مشاهده و اخذ داده ها از آن وب سایت می کنیم . پس با این تفاسیر , اهمیت تأثیر اول پباده سازی سایت بر روی استفاده کننده بر کسی پوشیده نیست , زیرا به عبارتی تأثیر نخستین مبنای قضاوت شخص از باقی محتوا وبسایت خواهد شد .
۲ . کنجکاو شدن استفاده کننده ( مرحله رفتاری )

در صورتیکه چیزی در دید نخستین جالب و جذاب باشد , مغز ما عملکرد می کند تا داده ها کافی راجع‌به آن شی کسب نماید . این جذابیت الگوهای رفتاری‌مان را بر می‌ انگیزد و سبب ساز می‌ شود از حیث احساساتی راجع‌به چیزی که دوست داریم به هیجان آییم . پس گام دوم در پباده سازی وبسایت بر اساس احساسات , تحریک فضولی و تشویق یوزرها به جستجوی بیشتر در وبسایت است . هنگامی بازدیدکنندگان به هیجان آمدند به‌ راحتی به اسکرول کردن صفحه های تارنما یا این که پیگیری لینک‌ های وبسایت و یا این که چه بسا لبریز کردن فرم فراخوان ( CTA ) جانور در وبسایت خواهند پرداخت .
۳ . سرگرم شدن استفاده کننده ( مرحله بازتابی )

این سطح بالاترین مرحله از فرآیندهای فکری شناختی ما است . درین سطح ما بررسی میکنیم و دست به قضاوت‌ های منطقی راجع‌به چیزهایی که دیدیم می‌ زنیم . استفاده کننده وبسایت در اثر دو مرحله قبل بدین تراز می‌ برسد , و اصطلاحاً در همین تراز بایستی همه‌ی کارت‌ ها روی میز قرار گیرد و برای او معین گردد که محصول و سرویس ها تارنما چه چیزی است و چرا برای وی موءثر است .

یوزرها در ذهنشان می دانند که غرض این وبسایت فروش محصول یا این که سرویس ها است , ولی به دلیل احساسات مثبتی که تجربه کرده‌اند , هدف های ذکر شده شم دفاعی را در آن‌ ها بر نمی‌ انگیزد . پس همان‌طور که می‌ بینید پباده سازی وبسایت مبنی بر احساسات موجب تحریک شدن زنجیره‌ای از واکنش‌ های کم عقل خواهد شد . نخستین یوزرها را با جذابیت به دام انداخته , دوم آن‌ ها را کنجکاو و تشویق به جستجوی بیشتر می‌کنیم , و سوم آنها‌را متوجه می کنیم که‌این تلاش‌ ها برای چه هدفی بوده است .

به صورت حتم مهم ترین جنبه‌ی یک وبسایت ارائه تجربه‌ کاربری اختصاصی است که بر اساس جذابیت‌های بصری , اطلاعاتی , خلاقانه یا این که … باشد . درصورتی که سایتی که پباده سازی می کنید بتواند یکی این تجربه‌ ها را ارائه دهد , شما می‌ توانید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان سایت‌تان در آتی گشوده از سایت شما دیدن خواهند کرد . <iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>