5 اصل با اهمیت تعیین رنگ در پباده سازی وبسایت 
یكی از اصول بسیار با اهمیت و كلیدی در طراحی صفحه ها اینترنت , دقت به اصل رنگ بندی صفحه های و استفاده از رنگ های مكمل و تركیبی مطلوبی است كه كاربران بتوانند بر طبق اصل سهولت و جذابیت کاغذ , به مشاهده مطالب آن بپردازند . این كه چه رنگی متناسب سایت های اینترنت است , پرسشی است كه كارشناسان اینترنت , خیلی جواب جامع و كاملی برای آن ارایه نكرده اند و كم خیس متخصصین طراحی اینترنت به قضیه روان شناسی رنگ ها در طراحی سایت , اعتنا كرده اند . 

ولی درهرمورد یك اصل كلی موجود است كه می گوید : در رنگ بندی یك برگه , باید به این مورد اعتنا شود كه این رنگ قرار است در چه ورقه ای و با چه موضوعی به كار رود . یعنی اصل اعتنا به عملكرد <a href="https://www.on5.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/">طراحی سایت در مشهد</a>
ضوعیت سایت , در رنگ بندی مطالب اساسی است . سایت های دولتی و به صورت كل , سایت هایی با بازدیدكننده بسیار بالا , معمولا از رنك سفید برای زمینه صفحه ها و رنگ آبی برای لینك های کاغذ و رنگ بنفش برای لینكهای مشاهده شده كه تحت عنوان default برنامه فرانت پیج نیز به كار می رود , استفاده می كنند . سایت هایی كه بیش خیس جنبه شخصی دارا هستند , از رنگ های مكمل استفاده می كنند . به عنوان مثال رنگ سبز برجسته در كنار طوطیا ای , جذابیت خاصی به سایت هایی با موضوعیت بازرگانی می دهد . و یا در طراحی سایت های كودكان , از رنگ های خیلی خنده رو استفاده می شود . درهرمورد دقت به كاركرد كد رنگ ها در طراحی صفحه ها اینترنت از اهمیت مهمی برخوردار‌است . در ادام این مقاله , تنها قصد یادآوری گونه روان شناسی هر رنگ درمخاطبان از دید روان شناسان داریم و فعلا درخصوص این كه چه گونه رنگی برای چه سایتی مطلوب است , سخن نمی كنیم . اگر‌چه این توضیحات , خویش نیز بیان گر استنتاجات خوبی می‌باشند كه اینترنت مسترها را در گرافیك سایت , به خوبی هدایت می كند . 

article _ image _ one _ 514 . jpg 
یك بهترین رنگ نداریم! 
در مدیریت نوین یك اصل پذیرفته شده موجود هست كه یك بهترین شیوه مدیریت در كار نیست . تركیب و هماهنگی و استقرار یك نظام در رنگ بندی صفحه های اینترنت نیز , چنین رویكردی دارااست . تجربه و گونه عشق و علاقه و هنر web designer می‌باشد كه سایتی را برای ما دیدنی و سایتی دیگر را next می كنیم . نكاتی كه می بایست در طول طراحی گرافیكی سایت در لحاظ داشته باشیم به شرح زیر می باشند : 

اثر روان شناسی رنگ 

قابلیت قرائت متن ها صفحه ها سایت . نظیر سایت : ( www . irna . com ) 
رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بك گراند , گرافیك ها , لینك ها و متن ها ( نظیر سایت http : //www . HiGrade . ir ) 
وجود تطبیق رنگی بین لوگوها و نماد های صفحه های با رنگ بندی متن‌ها و مطالب به كار گرفته شده ( مانند سایت http : //www . karvarz . com ) 
وجه به جور مخاطب و بازدیدكننده بخش های گوناگون سایت . 
سایتی نظیر یاهو , كه روزمره میلیون ها مخاطب دارااست و از صدها بخش متنوع تشكیل شده‌است , برای هر قسمت خویش از یك چیدمان و رنگ بندی خاصی در طراحی صفحه های اكتیو , استفاده كرده است . برای مثال بخش كودكان یاهو با بخش بازرگانی ان بسیار تفاوت داراست 

5 اصل اصلی 

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را كه هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میكند : 

رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه نخستین دیدن میگذارند . 
اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یك جنس از شما كند . 
رنگ ها کردار ما‌را در قبال یك مورد تنها تشدید نمیكنند , بلكه اثر خویش را كاملا در کردار ما نشان میدهند . 
اثر گذاری رنگ در فرهنگ و تمدن های گوناگون متعدد است! 
هر رنگ به تنهایی یك پیام منحصر به فرد به دیده بیننده میفرستد . به عهد مك لوهان , رسانه به عبارتی پیام است 
روان شناسی رنگ ها 

به صورت كل , رنگ ها دارای خصیصه های خاصی می‌باشند كه در زیر به بخشی از این مولفه های مو جود در رنگ ها اشاره شده‌است : 

سفید : اشاره دارااست به صداقت , پاكیزگی , صمیمیت , ملایمت و معاصر بود ن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بك گراند های اینترنت است . در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است . 

سیاه : اشاره دارااست به نازکی , اقتدار , دلیری , شهامت , فریبندگی , شیطان , مهارت و باستان . مشكی برای رنگ نوشته روی یك پس زمینه روشن ایده آل است . این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه دیده را خسته میكند . 

قرمز رنگ : توانایی , هیجان , احساسات شدید , سرعت , خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده اعتنا به خویش را طلب میكند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ حس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میكند . 

آبی : امنیت , اعتماد , مسیولیت پذیری , سوزوسرما , ایمان , وفاداری , وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است . 

سبز : تندرستی , فراوانی , حاصلخیزی , آزادی , شفا و بهبودی , طبیعت , پیشرفت , حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر منزلت و گنج است . این رنگ در نگاه ها راحت خیس از همگی دیده میشود . 

قهوه ای : تاثیر گذاری , وقار , توانگری مالی و كمك كننده بودن . قهوه ای رنگ كره خاكی ماست و در طبیعت بسیار بسیار است . 

خاكستری : صمیمیت زیاد , اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است . 

صورتی : ملایمت , شیرینی , نازکی و زنانگی , عالی بودن , بی گناهی و رشد كودك . 

بنفش : متانت , معنویت , شاهانه بودن , عیش و نعمت , دارایی , اعتبار و نفوذ , سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نمایش دادن است . بنفش طرفداری از سبك های هنرمندانه است . 

نارنجی : سرزندگی و شوخی , لذت و خوشگذرانی , تعادل گرمایی , تشویق كردن , چالاكی و نیرو , تحمل و بلند همتی . 

زردرنگ : نوروروشنایی خورشید , گرمی , خوشی , نامردی , ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از جور روشنفكرانه است و برای تاكید نیز عالی است . رنگ زرد منجر افزایش تمركز شده , سوخت و ساز را زیاد میكند و دشوار ترین رنگ برای دیده هاست . 

طلایی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است . 

نقره ای : سوز‌و‌سرما , علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است . 

پس وقتی میخواهید رنگی گزینش كنید باید در رابطه بازار نهایی كار خویش باندیشید . چه احساساتی را میخواهید برانگیخته كنید ؟ نخستین كمی در رابطه منظره احساسی هدفتان فكر كنید و نیز پیامی كه از روش دید میخواهید منتقل كنید . آنگاه رنگ خویش را گزینش كنید ! دقت داشته باشید كه گرافیك صفحه های اینترنت , امروزه نقش زیادی را در ارایه دكترین اخلاق سازمانی الكترونیكی مراكز رسانه ای غرب به مخاطبان در اختیار دارا‌هستند و LOGO , BANNER , TIZER ها , فوق العاده در تحكیم مفاهیم به مخاطبان وبی اثر گذار میباشند .
<iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d3216.208415546944!2d59.594443715489156!3d36.28299260434094!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x3f6c913ae2988767%3A0x9bb53a655a55e550!2sOn5!5e0!3m2!1sen!2sir!4v1503767608928" width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe>